Ρύθμιση, διόρθωση της πλεύσης

Πολλές φορές αγοράζουμε ένα τεχνητό δόλωμα, ίδιο με κάποιο το οποίο μας έδωσε κάποιες επιτυχίες, και διαπιστώνουμε ότι η πλεύση του απέχει από αυτήν του προηγουμένου μας.
Άλλες φορές πάλι διαπιστώνουμε ότι η επιτυχημένη πλεύση του τεχνητού μας έχει αλλάξει ριζικά μετά από μια ή πολλές επιθέσεις που του έχουν κάνει.
Ακόμα ακόμα, και σε περιπτώσεις που το τεχνητό είναι δικιάς μας κατασκευής με γλώσσα που έχουμε τοποθετήσει με τους βασικούς κανόνες έχουμε  δοκιμάσει και έχουμε μείνει ικανοποιημένοι σε μια "προηγούμενη έκδοση" του αλλά τώρα κάτι πάει στραβά, αν και το το σώμα του λούρου η γωνία της γλώσσας και τα λοιπά στοιχεία είναι ίδια.
Γιατί συμβαίνει αυτό?
Είτε γιατί στράβωσε ή έσπασε η γλώσσα, είτε γιατί στράβωσε ο κρίκος ρυμούλκησης του τεχνητού, είτε -σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις- έχει χαλάσει η στεγανοποίηση του λούρου και έχει τραβήξει νερά στο σώμα του, έχει βαρύνει και έχει χαλάσει η "χορευτική" του ικανότητα.
   Στην τελευταία και πολύ σπάνια περίπτωση η λύση είναι το στέγνωμα και η στεγανοποίηση. Μία διαδικασία η οποία απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής γιατί φανταστείτε ένα τεχνητό από μπάλσα να έχει πάρει νερά από την τρύπα του δοντιού ενός λούτσου...
Περίμενε λοιπόν να αποβάλει την υγρασία με στεγανοποιημένο το υπόλοιπο σώμα του... "δύσκολο". Βάλε το λοιπόν σε ένα ράφι με ξυρό και ζεστό περιβάλλον και ξέχασε το για κάποιο χρονικό διάστημα.
Όταν διαπιστώσεις ότι έχει ελαφρύνει αρκετά (ποσοστιαία) στεγανοποίησε την "πληγή" και το τεχνητό είναι έτοιμο
   Η άλλη περίπτωση είναι η γλώσσα να έχει σπάσει.
Λογικό είναι ότι η αντικατάστασή της είναι η πλέον σωστή λύση, αν και πολλές φορές αν η γλώσσα έχει κάποια επιφάνεια στο σπάσιμο και βεβαίως έχουμε και το αποκολλημένο κομμάτι, μια δυνατή κόλα λύνει πολλά προβλήματα.
   Η τρίτη και πιο συχνή περίπτωση είναι το στράβωμα του κρίκου ρυμούλκησης του τεχνητού.
Σε αυτή την περίπτωση είτε ασχολούμεθα με το spining είτε με την συρτήθα πρέπει να δοκιμάσουμε το τεχνητό με τέτοιο τρόπο (στην βάρκα στο πλάι με μακρύτερο καλάμι , στο μόλο περπατώντας παράλληλα ) έτσι ώστε να μπορούμε να εξετάσουμε την κίνηση του.
Πρώτα από´όλα η δοκιμή γίνεται πάντα σε ταχύτητες μεγαλύτερες αυτών που σέρνουμε για να καλύψουμε την περίπτωση που ψαρεύουμε σε κόντρα ρέματα (εκεί´δηλαδή που η ταχύτητα του λούρου μας προστίθεται στην ταχύτητα του νερού). και η διόρθωση γίνεται όπως το πιο κάτω σχήμα που παραθέτω ...
   Το λιμάρισμα της γλώσσας προτείνεται ΜΌΝΟ στην περίπτωση που η στρέψη του κρίκου έχει φτάσει σε οριακά επίπεδα, αν και εάν πρόκειται για εργοστασιακό τεχνητό που απλά έχει ξεφύγει η γλώσσα, τις περισσότερες φορές μια ελαφρά μετατόπιση λύνει το πρόβλημα.
    Παλιά η Rapala είχε στην κυκλοφορήσει αγορά ειδική πρέσα για την επιδιόρθωση της κλίσης της γλώσσας των magnum τεχνητών με την μεταλλική γλώσσα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου