Μπαλαδομηχανή

Μια φορά και ένα καιρό... οι βενζίνες και τα πετρέλαια ήταν φτηνά. την ίδια εποχή οι τσέπες μας ήταν γεμάτες. Τότε λοιπόν που λέτε γεμίζαμε τα ρεζερβουάρ καύσιμα και κάναμε ταξίδια ολόκληρα για να συναντήσουμε το όνειρό μας. Πορείες των 20 και 30 μιλίων ήταν κάτι το συνηθισμένο για να πάμε να βρούμε τους τόνους που πέφταν από τα μέσα του Αυγούστου μέχρι και τα τέλη του Δεκέμβρη. Και ας μην χτυπάγατε , τι έγινε! την βόλτα μας κάναμε , θα πηγαίναμε και την επόμενη.
Τότε που λέτε εκείνη την "καταραμένη" -όπως την βάφτισαν εκ των υστέρων ορισμένοι πολύξεροι - εποχή, και καλάμια αγοράζαμε και μηχανισμούς και πολλάκις και παραπανίσιους για να έχουμε ρεζέρβα από δαύτους....
Αλλά τι να λέμε τώρα!
Οι αναμνήσεις μας μείνανε και οι μηχανισμοί να τους κοιτάμε.
ΚΑΙ ΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΟΊΤΑΓΑ ΠΟΥ ΛΈΤΕ ΜΟΥ ΉΡΘΕ Η ΙΔΈΑ
Η μπαλαδομηχανή μου πνέει τα λοίσθια, και για να πάρω καινούργια δεν έχει χώρο ο προϋπολογισμός. Μοτέρ και υλικά στην σαβούρα υπάρχουν . Ο χειμώνας είναι μακρύς και το μεράκι περισσεύει λέω. Και έτσι έγινε η αρχή. Και επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός... δημιουργήθηκε η νέα μου μπαλαδομηχανή...
Η συνταγή γνωστή και επιτυχημένη ...
Ο παροπλισμένος μηχανισμός συρτής που έχουμε και...
Ένα 12βολτο μοτέρ. ένα ροοστάτη, μετάδοση κίνησης με μίνι ιμάντα χρονισμού για να σταθεί το μοτέρ πίσω από τον μηχανισμό και να έχουμε την δυνατόν λιγότερη απώλεια έργου στην μετάδοση της κίνησης, ένα τριπλό (μεταγωγό) διακόπτη για να έχουμε τροφοδοσία ρεύματος στο μοτέρ μέσο του ροοστάτη ή απ' ευθείας από την μπαταρία, Ένα διακόπτη μπουτόν γιατί χρειαζόμαστε πολλές φορές στιγμιαία λειτουργία του μηχανισμού αφού είναι δυνατόν εκτός από μπαλάδες να χρησημοποιηθεί και σε άλλα ψαρέματα.Μία ασφάλεια και ένα θερμικό για την προστασία του ηλεκτρικού μοτέρ, Ένα σασί στήριξης και ένα κάλυμμα της κατασκευής του γούστου μας 

+
Το μοτέρ και ο ροοστάτης είναι από παλιό δραπανοκατσάβιδο DEWALT. Πολύ δυνατό αν υπολογίσουμε τον δικό του μειωτήρα και την μείωση από την μετάδοση του ιμάντα χρονισμού 1:2,5 
Οί διακόπτες και η θερμική είναι με κάλυμμα σιλικόνης κι από την εσωτερική πλευρά καλυμμένοι με κεραμικό σπρέι.
Το σασί και το κάλυμμα είναι ανοξείδωτα αφού δεν μας ενδιαφέρει το βάρος αλλά η στιβαρότητα, και εφ' όσον θα δουλεύει σε σταθερή βάση της βάρκας

Η μετάδοση της κίνησης καλό είναι να μεταδίδεται με σύστημα καστάνιας μονής περιφοράς ώστε να υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης ανάκτησης. (το σημείο προσαρμογής της μανιβέλας γιατην χειροκίνητη ανάκτηση φαίνεται στην 1η και την τελευταία φωτογραφία)

Η όλη κατασκευή προσαρμόζεται σε κάποιο  stand up  καλάμι ή άλλο, και όλο μαζί σε μια σταθερή βάση της βάρκας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου